Sammanfattning

Det är lite jobbigt med att få upp bloggsidan nu, men jag har lyckats nu! Får se hur länge det håller!

Det har hänt så sjukt mycket roliga saker att ni inte anar! Jag och Lillasyster har hittat på en jäkla massa saker alltså. Allt från att "luftjucka" i mataffären (för att undkomma en vagn som var rätt påväg in i sidan på mig) till att spela biljard med två främlingar!

Vi var i alla fall och handlade för ett tag sedan och jag och Lillasyster traskade iväg på vårt håll för att leta upp tacostillbehör. Nog för att vi visste att vi alltid har kul vart vi än är men SÅ kul kunde vi inte gissa. När vi äntligen hittat hyllan med tacossaker, efter att ha sprungit runt och fått en massa choklad som va såå god men som inte fanns i butiken än, så började vi fundera på vad vi egentligen behövde. Två sura killar trängde sig förbi och putta bort oss medan vi funderade, aja ingen större skada skedd så vi funderade vidare. Rätt vad det är ser jag i ögonvrån hur en rejält packad kundvagn är påväg mot mig, snabb som jag är skjuter ja in rumpan mot tacoshyllan och undkommer med några cm att bli träffad. Lillasyster som inte sett det hela tittar väldigt skumt på mig och börjar asgarva för det såg nog jätteskumt ut. Folket som styrde (eller i alla fall försökte) började prata på utav bara den och då insåg hon vad som hänt men då skratta vi ännu mer eftersom vi inte hade en aning om vad människorna sa! Men de gick lika bar de för "loco" fattade vi och vi bara nicka och höll med. Haha! Så himla kul, vi träffa på dem några gånger till under vår shoppingtur men vi flinade lika mycket då! Mamma sa att vi bara inbillade oss och att det inte alls va oss de tittade på men sörru där hade hon feel! Vi vinkade och sa Hasta luego när vi åkte därifrån utan att ha fått något nummer (eftersom killen inte vågade gå fram när han såg mamma, jäkla sätt alltså). Lite tråkigt men kul hade vi haft.


I lördags skulle vi in till Guadalajara för att gå på marknad, jag, mamma och Lillasyster. Vi missade tyvärr marknaden eftersom de stängde en timme tidigare... Vi hittade däremot en ny polare! Eller ja, han hittade oss, han varnade oss om att de blåa sträcken betydde betalparkering, men de visste vi redan, men de va ju en snäll tanke. Vi var påväg därifrån när jag traskade över till honom och informerade om att vi faktiskt inte kände någon här och undra om han bodde där. Jepp det gjorde han, han heter Javier och är numera våran polare. Inte så illa det där, han har dessutom pluggat lite i Sverige så han kunde både engelska och liite svenska. Vi blev inbjudan att följa med honom och hans kompisar på någon sorts tennis på kvällen och vi tackade naturligtvis ja. I och för sig blev det bara jag och Lillasyster, men det gick ju lika bra det. Det blev ingen tennis, men en rundvandring i stan med Javier 1 och 2 (hans polare hette samma sak), väldigt trevligt var det. Vi spelade även biljard och Lillasyster var en hejjare på det där! Själv lyckades jag sätta både den vita och den svarta bollen i hålen titt som tätt. Det fixade Javier 2, han "rååkade" sätta handen för hålet och plocka upp dem då och då... Det kallar jag gentleman, men även om de fuskade till vår fördel vann de hela tiden... Vi traskade vidare och de visade oss några kakor som var typiska för Guadalajara, mums säger ja bara! Lite väl kladdiga möjligtvis men det går bra det med. Vi fortsatte till en pub någonstans och hade jättetrevligt, och för första gången såg vi spanjorer som såg bra ut. Det var en väldigt bra kväll, det blåste i och för sig lite för mycket, men vad har man en syster till annars om man inte kan hålla i henne när man håller på att blåsa bort?

Ska snart iväg och shoppa med min nya polare Javier (1), ska bli intressant, han ska komma och hämta mig och köra till Alcampo (hur de nu stavas). Vi får se vad som händer och sker efter det!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaja, vi har full koll på er, mina damer. Tro inget annat. Och det händer INGET efter shoppingen, för då gör morsan marmeland av dig!

2010-03-02 @ 14:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0