Spanien är inte så dumt i alla fall...

Har i och för sig suttit hela dagen och väntat på vedleveransen i onödan, för nu precis meddelade grannen att han kommer imorgon... Jag som planerade sovmorgon då eftersom jag bara har en hund hemma då! Men den planen gick åt skogen så inte mycket att göra åt.

Även om all väntan varit i onödan är det en rätt bra dag idag. Solen skiner och det är varmt ute. Har dörren på vid gavel och hundarna springer ut och in när de vill. De ligger och njuter i solen ena stunden, springer runt och jagar pinnar nästa sen däckar de i soffan bredvid mig.

Jag verkar ha hittat en barnkanal på spanska så jag tänar för fullt, men problemet är ju översättningen så även om jag lär mig säga orden så har jag ingen aning om vad de betyder. Fast det är inte helt lätt att förstå vad teckande robotar säger kan jag upplysa er om...

Var ute och lekte med hundarna i solen innan (behövde inte ens jacka!) och då såg jag att det var något som rörde sig på väggen så gick ju genast dit med kameran i högsta hugg. En ödla! Kan det bli bättre? Vi har en husödla! Jag är så nöjd med mitt fynd att jag lägger upp en bild på den lille rackaren.

Men ska ta en sväng i trädgården nu, passa på medan solen lyser, och man vet ju aldrig om man hittar något mer kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0