Solen skiner i alla fall...

Just som jag börjar gilla Spanien visar det sig från sin bästa sida. Eller inte... Lillebror ringde och sa att de var i affären och snart skulle vara hemma, bra tänkte jag som var hungrig och ivrig med att sätta igång med maten. Shii fick jag, en knapp halvtimme senare ringer han igen; någon har slagit in rutan och gjort inbrott i bilen så vi blir nog lite sena så du vet. VA!? Inte alls särskilt kul nyhet men det var ju inte så mycket att göra åt, fick ta mig en smörgås och sedan börja leta efter en massa papper. Som naturligtvis inte fanns där de skulle. Fick tag på mamma som är i Svergie och berättade för henne och tillsammas lyckades vi få fram allt som polisen behövde. Förstår inte vad de tänkte, slog de bara in en ruta på måfå och hoppades att något skulle finnas i bagaget? För det var bara där det fanns grejer, och ja det FANNS grejer där men inte nu... Det var inte alls ett muntert gäng som kom hem några timmar senare men jag hade maten på bordet när de kom innanför dörren och det såg de ut att uppskatta i alla fall. Efter att ha kört med "öppet" fönster hela vägen var de stelfrusna men jag kunde ju inte välkomna dem in i värmen, för vi hade ju ingen ved så jag hade det iskallt här med dessvärre. Han bestämde sig för att komma idag istället, men vi får väl se jag litar INTE på spanjorer, det är en sak som är säker!

Idag är det bara jag och Tito hemma så vi har det lugnt och skönt även om vi saknar lille Nikki. Vi tog en lång promenad i det fina vädret och fast det är lite frost är det varmt i solen och vi njöt båda två. Vi tränade även lite på sitt men det verkade inte vara av högsta prioritet i min lille hunds hjärna, träden med en liten mur av tegelsten (eller något liknande) var mycket mer intressanta! Kanske inte så förvånande i och för sig...

Vi får väl se hur dagen tar sig. Solen skiner i allafall och vem vet, kanske dyker vedkillen upp ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0