Sammanfattning

Det här med blogg är rätt jobbigt, man orkar ju inte fixa och trixa med det hela tiden... Får bli lite sammanfattningar då och då istället...

Var på marknad i Madrid i söndags, mängder av folk och mängder av saker att titta på, köpte dock inget eftersom inget ritkigt föll mig i smaken.. Hitta däremot en himla trevligt snubbe på tågstationen, eller ja trevligt vet jag ju inte men han var iögonfallande, inte på de viset att han såg bra ut utan att han löste en rubicks kub hela tiden och JÄTTEFORT! Kunde inte låta bli att råstirra haha men det är sådant man får ta ju!

Igår vad det måndag och det innebar att det var dags att ta flyget HEM till SVERIGE!! Tänkte att ja det här blir ju inga problem det är ju inte precis så det är svårt att flyga, fick till och med sällskap av rektorns dotter och hennes pojkvän (rektorn från skolan där mina småsyskon studerar). Vi kom till flygplatsen och allt verkade vara i sin ordning, jag fick checka in en av deras väskor och inte förrän efter det kom jag på att HELLSKOTTA! Man kan ju aldrig checka in något åt någon annan! Man kan ju aldrig veta vad de har stoppat i den väskan, så fick aningne ont i magen men hoppades på det bästa i alla fall. Det kom att bli ett litet problem... Flyget visade sig vara försenat, dock inte mer än två timmar, inte så kul men det fick ju gå eftersom vi inte hade mycket att välja på. Tiden gick och planet blev mer försenat, så där satt vi; jag, Dottern och Pojkvännen... Vi spelade spel, promenerade runt och åt i några omgångar. Tiden gick rätt snabbt nu när man tänker efter och det var väldig tur att jag hade sällskap annars hade jag nog suttit och väntat fortfarande, eller ja inte bokstavligen men det hade känts väldigt länge.. Det sluta med att planet blev tre timmar sent, inte alls kul men väskorna kom på mindre än en kvart så det vägde upp det hela lite. Det bar av till tåget och sedan blev man hämtad i Malmö av sin underbara Extramormor! Väl hemma tog man en mycket efterlängtad dusch och lite mat i sig sedan for jag iväg för att träffa någon jag saknat väldigt mycket. Hade en toppenkväll där!

Slutligen till idag!
Åkte till Lödde och mötte upp Anki för lite shopping. Kärt återseende efter lång tid. Mängder att snacka om och planera, bl.a resor till lite olika ställen om i världen. Men vi tänkte nog börja med Spanien ändå... Sen kanske Italien och Thailand efter det. Hittade överfräcka byxor som jag bara var tvungen att köpa! Men mamma får väl spader när hon får se dem, ser fram emot minen! Även Anki lyckades hitta nästan allt hon skulle så det var ju rätt bra, även om hon konstaterade att hon nog lagt omkring 1000 kronor på smink bara idag... Haha
Får se vad som händer ikväll det bär nog av till Malmö senare men först en sväng till min kära Extramamma (Lillasysters mamma), det blir lite klyddigt med alla extra som vill vara med och ställe upp här och där, men det är underbart att man har dem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0