¿Hay una otra?

Det gick lite si och så med dansen, vi tror att den var inställd alternativt att den skulle hållas i en affär, men vi tror nog att den var inställd... Vi traska för säkerhets skull in i affären för att kolla läget.

-¿Hablas inglés?
-no

Vi gjorde iallafall ett försök...

Jag och Lillasyster gick över till grannbutiken där mamma och Lillebror var och letade efter skolblock, himla bra affär. Smink, skor, kläder, lampor, kastruller you name it! Allt fanns där! Utom möjligen en danslektion... Fick än en gång testa mina spanskkunskaper; ¿hay una otra? skulle försöka fråga om det fanns en till mappsamlare, men hon förstod precis och snacka vidare, det var bara att nicka och hålla med. Hon föreslog allt möjligt men jag lyckades få fram: Pero no... sen fyllde hon själv i så jag slapp fortsätta med ord jag inte aning om, typ plastfickafack... Men någon mer mappsamlare fanns det dock inte.. Men vi hittade massa andra saker så vi var rätt nöjda med besöket ändå, det blev dock inte mammas valp Nikki... Han fick en ny byxdräkt med hängslejeans och rutig skjorta. Han blev himla tjusig, han har bara inte koll på vintermodet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0