En dag i Alcobendas

Runt 12.30 släpptes Lillasyster av vid Valdelasfuentes eftersom hon och en kompis skulle baka semlor idag. Vi fortsatte in mot körskolan, eftersom min bror gett sig katten på att han ska ta körkort här. Tjejen var inte så bra på spanska visade det sig, hon förstod oss inte alls! Lite förnärmade blev vi allt när hon till sist tog till Google translator för att översätta det hela... Aja, vi lyckades få till det hela på ett rätt bra sätt och vi lämnade körskolan med två böcker och kvitto på något vi inte riktigt visste vad det var (grannen fick senare hjälpa oss med översättning och även ett samtal till skolan). Näst på schemat stod klippning av extrapappa. Vi satsa på ett köpccentra så jag och Lillebror inte bara skulle behöva sitta i bilen och vänta. När vi kom dit ångrade vi oss eftersom de tog 3 x så mycket betalt än vad en vanlig frisör ute i stan gjorde. Vi tog en bit lunch och sedan gav vi oss av mot staden igen (mitt i siestan). Vi hittade en parkeringsplats och extrapappa kastade sig iväg till frisören. Regnet öste ner, vilket det gjort hela dagen, men jag och Lillebror traskade runt ett slag. Efter en liten stund fick vi syn på extrapappa igen, han hade blivit utkörd med kvast eftersom det var siesta. Kom tillbaka vid fem hade tjejen sagt, vilken otur! Vi gav upp frisören och åkte vidare mot exprementariumet Cosmo caixa. Det var verkligen kul och jag går gärna dit igen. Massa olika grejer att studera, fundera över och prova på. Mest nöjd var jag med mitt fotbollsskott! Jag sköt i 49 km/h! Extrapappa och Lillebror kom upp i 45 resp. 44 km/h. JAG VANN! Det var i alla fall ett jättekul besök och jag rekomenderar det verkligen! Jag blev som ett litet barn igen och kuta runt runt!
Vi tog en tur till affären efter detta besöket och jag tror banne mig att vi köpte upp hela affären! Vi fyllde verkligen hela bilen med kassar! Men vi fick ju tag på det vi skulle så det var ju bra det. När vi var klara körde vi och hämtade upp Lillasyster igen och sedan bar det hemmåt. Hemfärden minns jag inte eftersom jag råkade somna, lätt hänt! Men jag minns att en gubbe vinka när vi körde om så jag vinkade glatt tillbaka! Det var nog straxt efter det jag däckade. Jag vaknade inte förrän vi körde in genom grinden hemma. Vi packade ur bilen och lyckades till och med få in allt i kylskåpet!

Grannens hund mår inte så bra, hon hade varit försvunnen hela dagen och de hittade henne till sist under vårt hus. Hennes ben var jättesvullet och hon vill inte stödja på det alls. Men vi tog in henne när vi lyckats locka ut henne, så nu ligger hon framför vår brasa och vilar. Vi ska se hur det ser ut imorgon, jag hoppas det blir bättre för det är så synd om henne där hon ligger nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0