Skånetrafiken är inget att hurra för...

Drabbades av en plötslig jättelängtan efter J igår, hade ju faktiskt inte träffat honom på typ 10 timmar minst! En hel evighet ju! Eller nästan i alla fall.
Det gick väldigt fort nu, Insåg att jag var tvungen att komma med bussen som skulle gå 15 minuter senare, annars skulle jag behöva åka inom Ramlösa för att sen komma vidare till Hässle, jäkla omväg ju. Men jag fick sno mig på, rusade förbi vår inneboende i full karriär mot toan med telefonen i högsta hugg. Hon såg något förvånad ut. Några få minuter senare var jag ute ur huset och påväg mot bussen. Jag kom fram tio minuter innan den skulle gå, så lönt var det att stressa dit. Aja jag han ju på bussen men dessvärre var den sen och jag kände hur stressad jag blev av att se hur det blev mindre marginal till tåget hela tiden. Kom in till Lund vid 22.37, tåget mot hässle skulle gå 22.42. Snabba steg, eller jag sprang iofs. Kom på tåget med andan i halsen 22.40, sjukt nöjd med att jag hade två minuter tillgodo, det hade jag inte upptäckte jag eftersom tåget gick en minut tidigare. Men jag satt ju på tåget så det var ju inga problem för mig. Tog upp min bok och varvade ner lite. När tåget anländer till Höör säger tågvärden att det blir byte till buss här eftersom de håller på att bygga om något spår eller vad det nu var. Ja, det var ju inte mer att göra än att snällt stiga av. En hel skock förvirrade hönor i Höör. Det var nog det vi såg ut som när vi steg av. Ingen visste vart man skulle ta vägen. Inte ens tågvärden! Vi sprang runt runt och det var inte så kul men folk höll god min och skratta åt eländet istället för att gorma. Efter en halvtimme får en tjej syn på en buss, äntligen hörru! Det finns inte mycket att göra i Höör kan jag meddela... Men jag kom på en buss tillslut och sedan var det att sitta en halvtimme eller något sånt på bussen mot Hässle. Kom på att jag nog inte skulle våga gå själv så ringde J och sa att han nog faktiskt skulle få traska mot stationen och möta mig, fast jag kunde ju inte säga vart jag var så det var ju ett litet problem... Bussen släppte av mig på fel ställe, eller ja, på ett ställe där jag itne visste vart jag var rättare sagt. Men tillslut insåg jag att jag gick åt fel håll... Tur J har koll på att jag är lite hm vilse av mig. Aja, jag kom ju iaf fram, även om det tog mig 1,5 timme... Men det var det värt! Men skånetrafiken borde ju bättra sig. Det gick itne ens att ringa dem, de talade bara om sina öppettider. De stängde 18.00. Två tummar ner för Skånetrafken!
Fick en bra start på dagen idag, J stog och skulle laga pannkakor åt mig! Dessvärrre är det inte hans starka sida, så jag fick ta över, men han hade nog gjort smeten fel så jag kunde inte heller... Fick hälla ut det och göra om allt från början. Men det var ju en väldigt söt tanke. Blir inte alltid som man tänkt sig... Men jag är glad ändå!
Nu har J gått till jobbet, så får väl snart traska till tåget jag med =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0