Går vi mot vinter igen?!

Fick stiga upp TIDIGT idag, redan klockan 6! Hua inte kul alls men J skulle till jobbet så det var bara att traska upp. Som tur var kunde jag ju åka hem och sova när han lämnats av vid tåget. Härligt! Sov nästan fram till 11 efter det! Himla konstigt väder har vi iallafall. Igår snöade det och imorse var det skrapning på bilrutorna som gällde. Vad tusan är det liksom!? Vinter igen?! Lagom till att jag bytt däcken på bilen och allt...

När jag steg upp insåg jag att det öste ner med regn och att grannens hund Issa stod bunden på trappen. Kasta i mig frukost och tog sedan på mig MASSOR med kläder. Jag var redo att möta regnet. Dessvärre var det strålande sol när jag kom ut och jag höll på att koka när jag bara varit ute några minuter. Passade på att prata med grannens son med. Den dumma nyinflyttade tjejen har ju anklagat Issa för att ha attackerat henne och bitit henne i benet, hon hade ringt polisen nu sa hon. Hon sa att det blödde på benet och sånt. När jag såg henne igår var det itne blod någonstans och hon skrek och gormade på gatan. Det visade sig att det faktiskt inte ens fanns ett enda märke på benet... Jag tror hon fått vad hon förtjänat, jag tror hon triggat Issa. Hon har inte attackerat någon innan, det är bara denna tjejen hon har något emot, man kan ju undra varför... Ogillar henne MYCKET!

Aja jag var i alla fall ute på en lång promenad med mina små töser, Issa och Flisan då alltså, i över en timme. Riktigt härligt! Tyckte så synd om Issa när Flisan satte av i full karriär efter några kaniner och rådjur. Men hon var duktig, gick jättefint i kopplet och vi joggade även lite ihop utan att hon drog iväg med mig. Efter det satt vi på trappan och mös, hon låg i mitt knä (TUNGT) och solade sig. Jättemysigt!! Hittade en fet fästing som jag plockade bort. Snacka om lycklig hund efter det. Hon slickade mig i HELA huvudet och kunde inte sitta stilla, det var nog skönt att bli av med den. Kan ju tänka mig att det inte är så skönt med en fästing på magen...

Förresten var jag ju hårmodell i tisdags! Hade SÅ roligt, haha! Orkar inte berätta om dagen så lägger upp lite bilder istället. Dåliga bilder i och för sig men bättre än inga. Blev väldigt nöjd med håret så M gjorde ett väldigt bra jobb. Stort tack till Goldwell!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0